شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت دماسنج
+ به نام الله : سلام ؛ * يک نکته مهم * هرگاه شخصي يا گروهي يا تفکري ، قسمتي از سخن يا نوشته بزرگي *( مخصوصا علماء دين )* را براي تاييد سخن يا تفکر خود بيان کرد ، از او کل سخن يا نوشته را بخواهيم ، تا مشخص شود قبل و بعد از سخن يا نوشته مورد نظر چه بوده با اين عمل جلوي هر گونه * تحريف و يا سوء استفاده * از سخن بزرگان ، مخصوصا عالمان دين گرفته ميشود .
سلام و البته مهمتر از اين مسئله، بحث قرآن است، به عنوان مثلا خيلي ها به اين آيه استناد مي کنند که *الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ* و نتيجه مي گيرند که انسان هرچيزي را بايد گوش کند تا بين شان خوب را انتخاب کند و هدايت شود ولي آيه ي قبل از آن که مي فرمايد:
*وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى فَبَشِّرْ عِبَادِ* را در نظر نمي گيرد که آيه ي بعدي در ادامه ي آن است و در آن خداوند در گام اول شرط بندگي را اجتناب از طاغوت بيان مي کند و اين يعني که بايد از طاغوت و بلندگوهاي ايشان اجتنباب کرد نه اين که مثلاً با خريدن ماهواره به انواع شبهات و فتنه انگيزي هاي طاغوت گوش فراداد...
شيعه هميشه بايد دقيق باشد.کاملا موافقم..........(اما از نظر کاربر امامت و ولايت شيعه بايد خود راي بي ادب وتوهين کننده به ساير اديان واعتقادات ديني باشد درضمن شيعه خداي روي زمين است و همه کافر ذمي ومرتد هستند و....)
سلام بر شما، ولي آيا کاربر محترمي که گفتيد اين نقل قول شما را قبول دارند؟!!! يا اين برداشت شما از کلامشان است؟!! که شايد هم اشتباه باشد!
جناب آقا جاني ؛ مسئله مهمي را گوش زده فرموديد در باره قرآن . ممنون @};-
بزرگوار دختر و پسر ايروني ؛ سلام ، * يکي از خصوصيات شيعه ، اخلاق مداري او بايد باشد ، البته اسم شخص غايبي را نبايد اينجا ببريم ولي بدانيم دقيق بودن و اخلاق مداري از خصوصيات شيعيان است * .
با سلام-موافق هستم از اينكه بااينكار از استفاده ابزاري جلوگيري ميشود.
سلام كاملاً موافقم. مي بينيم كه خطبه هاي نهج البلاغه و آيات قرآن در جامعه مورد استفاده ابزاري قرار مي گيرد و متأسفانه برخي گويندگان آن خود، كمترين التزام را در عمل به فرامين الهي دارند.
کمترين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خانم شبستان
بله كمترين، در منظورم راويان هستند بد برداشت نكنيد.
خدايا .......
سلام به منم سر بزن
سلام ؛ ان شاءا... حتما
سلام بسيار عالي و کاملا صحيح ...
ساعت دماسنج
موسسه فرهنگي امام س
رتبه 68
28 برگزیده
836 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top